top of page

De Commodore kwam in 1967 op de markt en behoorde tot de technisch geavanceerdere en luxere modellen uit het verder sobere Opel-gamma. De Commodore had standaard nog wat extra's zoals: een 2.2 liter 6 cilinder motor, vloerschakeling, betere remmen, 14 inch wielen (ipv 13 inch), een luxe interieur, nog een grille, meer chromen bies rondom (ook tussen de achterlichten) en een vinyl dak.

Beroemd en berucht was het sportieve topmodel, de Commodore GS Coupe. Deze sportieve GS-versies waren uitgerust met een 130 pk sterke 2,5 liter 6-cilindermotor met dubbele carburateurs. Deze GS-versies waren voorzien van: een interieur met extra houtafwerking en stuurwiel, een zwarte hemelbekleding, (driepunts) veiligheidsgordels voor en achter, een toerenteller, een console met 3 extra meters, 14 inch rallywielen en 2 mistlampen voor de grille. De 2 extra mistlampen onder de bumper waren optioneel als extra bestelling. Dit prachtige originele exemplaar is oorspronkelijk geleverd in Frankrijk. Na import uit Frankrijk is de auto in een Nederlandse autoverzameling terecht gekomen. Na zo'n 20 jaar in de collectie te hebben gestaan ​​is de auto rijklaar gemaakt. Dit exemplaar verkeert nu in een prachtige en absolute topstaat! Tegenwoordig worden de meeste Commodore Coupe's verkocht als GS, maar zijn ze niet echt, aangezien deze relatief zeldzame auto's destijds populair waren en er maar heel weinig van overleefden. Deze was origineel. En ik weet dat we er iemand heel blij mee hebben gemaakt!

Comments


bottom of page